Урок 1 Професійний план
Вибір професії –
складний і відповідальний крок у житті. Від того, ким і яким бути, залежить і
особисте щастя, і внесок у суспільну справу. Професію слід вибирати свідомо,
обдумано, враховуючи свої інтереси, нахили, здібності, внутрішні переконання,
стан здоров’я, потреби суспільства у кадрах. Правильно зроблений вибір професії
приносить людині задоволення працею, забезпечує швидке професійне зростання,
робить працю радісною і творчою. Тому вибір професії – тривалий пошук і його
необхідно правильно організувати. І в цьому велику роль відіграє особистий
професійний план.
Основою його повинна бути головна мета: чим займатися, ким бути, який
внесок зробити в суспільну справу, чого необхідно досягнути, на кого рівнятись.
Далі треба визначити, які труднощі, перешкоди, протидії тих чи інших людей
можуть виникнути при досягненні мети. Слід також реально оцінити свої
можливості для досягнення цієї мети: інтереси, нахили, здібності, стан здоров’я,
вольові якості та інші особисті якості, які необхідні для навчання і роботи за
вибраним фахом.
Ознайомитись
з правилами вибору професії. |
|
|
|
|
||||
2. |
Розібратися
у своїх інтересах і нахилах. |
|
|
|
|
|||
3. |
Визначити,
чим буду займатись у майбутньому. |
|
|
|
|
|||
4. |
Мій
ідеал у житті і діяльності. |
|
|
|
|
|||
5. |
Розібратись у своїх
здібностях. |
|
|
|
|
|||
6. |
Моя
професія та її формула. |
|
|
|
|
|||
7. |
Вивчити професію: |
|||||||
а)
прочитати про неї – назва літератури б) поговорити зі спеціалістом – назва
спеціальностей |
|
|||||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
в)
ознайомитись із робочим місцем спеціаліста – назва підприємства |
|
|
|
|
||||
г)
ознайомитись із навчальними закладами – назва закладів |
||||||||
Шляхи
отримання професії (спеціальності) (назва навчальних закладів.) |
|
|
|
|
||||
9. |
Визначити
можливості працевлаштування за обраною спеціальністю |
|
|
|
|
|||
10. |
Знання
яких навчальних предметів потрібні для опанування вибраною професією |
|
|
|
|
|||
11. |
Діяльність
з підготовки до опанування обраною професією: - курси - професійні проби -
самопідготовка |
|
|
|
|
|||
12. |
Визначити
вимоги, які висуває професія до людини |
|
|
|
|
|||
13. |
Перевірити та оцінити
свої: |
|
|
|
|
|||
а)
нахили (гуртки, курси і т.п. – їх назва) |
|
|
|
|
||||
б)
здібності (успіхи у різних професійних пробах, з різних навчальних предметів
і т.п. – їх назва) |
|
|||||||
в)
професійно важливі якості – їх назва та рівень розвитку |
|
|
|
|
||||
г)
стан здоров’я (хронічні захво-рювання і функційні відхилення ) |
|
|
|
|
||||
Порадитись
з рідними, що вони рекомендують |
|
|
|
|
||||
14. |
З’ясувати позицію
своїх друзів. |
|
|
|
|
|||
15. |
Що
рекомендують вчителі (з яких предметів). |
|
|
|
|
|||
16. |
Запасний
варіант професії, яку можна обрати. |
|
|
|
|
|||
17. |
Резервний
варіант шляхів отримання основної і запасної професій |
Немає коментарів:
Дописати коментар