четвер, 10 жовтня 2024 р.

10 жовтня – Всесвітній день психічного (ментального) здоров’я

 У Всесвітній день психічного здоров’я, який відзначається 10 жовтня, заведено говорити про проблеми психічного (ментального) здоров’я в усьому світі. 

Майже 1 мільярд людей у світі страждають на психічні розлади, щорічно 3 мільйони осіб вмирають в результаті різних додаткових факторів, що напряму пов’язані з ментальним станом. 

Ще одним негативним фактором для психічного здоров’я стала пандемія COVID-19, що значною мірою порушила звичне життя мільярдів людей у світі. 

Психічне (ментальне) здоров’я згідно з визначенням Всесвітньої організації охорони здоров’я – це стан повного фізичного, душевного і соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних дефектів.

Згідно з ВООЗ головними критеріями психічного здоров’я є:

  • усвідомлення неперервності, постійності та ідентичності власного фізичного та психічного «Я»;
  • критичність до себе, власної діяльності та її результатів;
  • відповідність психічних реакцій силі і частоті впливів середовища, соціальним обставинам та ситуаціям;
  • здатність до саморегуляції власної поведінки відповідно до соціальних норм;
  • здатність до планування власної життєдіяльності;
  • спроможність змінювати стиль поведінки залежно від зміни життєвих ситуацій, обставин та інше.

У сучасному світі психологічна стійкість людей дуже важлива. Проте в Україні, в умовах повномасштабної війни, ситуація з ментальним здоров’ям набагато складніша. Війна приносить із собою не лише фізичну небезпеку, а й глибокі психологічні травми. 

Постійний страх, тривога за життя близьких, втрати рідних, вимушене переселення та руйнування домівок – усе це накладає важкий відбиток на психіку людей. До того ж, війна не тільки виснажує морально, але й створює серйозні перешкоди для доступу до професійної психологічної допомоги, яка сьогодні є необхідною для багатьох.

Українці мають справу з посттравматичним стресовим розладом, депресіями та іншими проблемами ментального здоров’я на щоденній основі. Особливо вразливими стають діти, ветерани війни, люди, які втратили домівки та рідних. 

Підтримка ментального здоров'я в Україні зараз має бути пріоритетом, адже психологічна стійкість людей – це основа відновлення країни після війни. Тому важливо не лише забезпечити доступ до фахової допомоги, але й поширювати практики самодопомоги та психологічної підтримки у суспільстві, зміцнюючи колективну стійкість та здатність до відновлення. 

У цих складних умовах особливо важливу роль відіграють ініціативи, спрямовані на підтримку ментального здоров’я населення. Однією з таких є програма першої леді Олени Зеленської «Ти як?», яка має на меті покращити психологічний стан українців і забезпечити доступ до необхідної допомоги. Ця програма створена для того, щоб кожен українець, незалежно від свого місця проживання чи ситуації, міг отримати підтримку, дізнатися більше про власне ментальне здоров’я і знайти ресурси для подолання стресу та психологічних травм.

Проєкт «Ти як?» підтримує тих, хто найбільше цього потребує, і нагадує, що турбота про ментальне здоров’я – це перший крок до відновлення і подальшого процвітання України.

Зі стійкості кожного з нас розпочинається стійкість мільйонів громадян України. Дбаймо про своє ментальне здоровʼя щодня й плекаймо свою стійкість! 

Джерело інформації:https://pon.org.ua/novyny/11462-10-zhovtnia-vsesvitnii-den-psykhichnogo-mentalnogo-zdorovia.html

Немає коментарів:

Дописати коментар